Upp och ner, ner och upp

 

När klockan ringde imorse så ville jag verkligen bara sjunka genom jorden, jag har inte varit så trött på länge.
Satt gömd i mitt stora täcka under nästan hela morgonen innan det blev dags att slänga på sig kläderna.
Första lektionen jag hade på morgonen var rättskunskap och både turligt och oturligt nog så skulle vi kolla på en film om ett underligt fall. Där en 12 årig tjej lyckats lura hela Sveriges lagsystem genom en påhittad berättelse om att hennes pappa våldtagit, misshandlat och sålt henne. Allt visade sig som sagt vara en lögn men innan det kom fram (pga svt) så hade pappan suttit flera år i fängelse, oskyldigt dömd av sin dotter.

Ibland är det skrämmande hur svagt vårt rättssystem är.

Sen fick jag den såå stora äran att arbeta själv på ett stort arbete som ska redovisas nästa vecka inom teatern. Jag är måttligt irriterad får jag väl säga eftersom det är ett stort arbete och jävligt svårt. Gjorde så gott jag kunde, men mina tankar var mest inne på min körlektion. Som förövrigt gick galet bra!
Bara små finjusteringar och enligt honom var jag "förvånansvärt" duktig, vad nu det innebar ;)
Han började till och med prata om halkbanan med mig, på första lektionen, lite coolt!

Jag kanske borde satsa på att bli rallybrud.

Annars har dagen varit väldigt tröttsam, snart kommer Sarah hit då ska vi ha lite mys med godis och film. Hon och hennes pojkvän åker till Bulgarien och jag vet inte vad som är värst... Avundsjukan eller att vara utan henne en vecka.

 

Väldigt blandat innehåll i ett och samma inlägg men det får ni stå ut med.
Tjingeling / Jasmin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test