Svensk film

Jag är inte den som kollar så jättemycket på tv men sen igår middag så har jag verkligen bosatt mig där!
Hela dagen igår gick ut på att ligga under ett täcke med massa kuddar, kolla på Prison Break och beklaga mig över hur jobbigt det var att gå upp och byta dvd hela tiden.
Sen var mamma så gullig att hon hyrde hem tre filmer åt mig till idag, febern är för tillfället inte maxad men jag mår långt ifrån okej. Det var ett ganska självklart val att stanna hemma idag. Jag har bara hunnit kolla på en utav filmerna än och det var I skuggan av värmen, det rekomenderar jag verkligen! Jag förvånades över att en svensk film kunde göra mig berörd faktiskt, det var jättehemsk och väldigt fin. Kolla på den!

Jag är faktiskt riktigt anti mot svensk film i vanliga fall, jag tycker mest vi lyckas få fram B-filmer och det är inte många svenska skådisar som jag tycker gör sig så trovärda att jag köper det.
Där är en anledning till varför jag inte satsar på det så helhjärtat som Jörgen sa att jag borde. För jag skulle inte kunna stå för det jag gjorde när jag tycker som jag gör om svensk film. Hela grejen med svensk film är som en enda stor genre, alla handlar i princip om samma sak, man vet alltid hur filmen är uppbyggd och hur det slutar.
Pust. Men som sagt, den jag precis kollat på förvånade till och med mig, visserligen så anade man hur allt skulle sluta men den var innerligt trovärdig!
Inte som Beck, same same but different....

Jasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test