Lätt hälsolimpa

Efter min powerwalk på 6km så fick jag för mig att baka det där underbara brödet jag och mamma gjorde förra veckan. Men jag tänkte vara snäll att dela med mig utav detta goda bröd!


2 dl Rågmjöl
5 dl Dinkelmjöl
1,5 dl Solroskärnor och risenta
1 dl Grovhackade hasselnötter
( 1dl Hackade, torkade aprikoser)
2 tsk Bikarbonat
1 tsk salt
4 dl mild yogurt
1 dl lingon




Sätt ugnen på 200° och sätt ungsgallret långt ner.
Blanda ihop alla torra ingredienser.



När du blandat ihop allt så tillsätter du yogurten och lingonen, se till att blanda detta riktigt ordentligt för att inte få "torra partier" i degen. Sen klickar du ner degen i en smord form som rymmer ca 1,5 liter. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 50-60 minuter.


(Obs! klicka på alla bilder för att göra dem större)

Hoppas verkligen ni gillar det lika mycket som jag!

Jasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test