Eurovision song contest 2009

Ojojoj vilken final! Grattis säger vi till Norge, det var absolut inte mitt favorit bidrag men ju mer jag lyssnar på låten desto mer förstår jag också att den vann. Min personliga favorit i årets tävling var Azerbaijan, ni vet låten där Arash var med, kalla mig arab om ni vill men jag tyckte låten hade en härlig energi och dessutom så var ju Sverige enormt inblandat i det bidraget! Text och musik var komponerat av svenskar, dansarna och koreografin var från oss svenskar och Arash själv såklart...
Som jag förstår så var Sverige inblandat i väldigt många bidrag på ett eller annat sätt och de flesta av bidragen var jäävligt bra om jag får lov att säga så. Det är skit coolt, det visar bara våra musikers otroliga bredd men samtidigt gör det mig fundersam. Jag menar hur kommer det sig att vi hjälper till att fixa bidrag som faktiskt har en chans att vinna hela tävlingen men själva skickar ett bidrag som inte alls höll måttet för denna genre? Marlena är jätteduktig men hör hemma på en operascen inte på en internationell tävling där genren är en helt annan och mina åsikter tycker jag blev ganska bekräftade i gårdagens final då vi näst intill kom sist....









(Ska passa på att tacka Sannie för att hon hjälpte mig förstå hur man placerar bilder på olika sätt i inläggen!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test