Det luktar oväder

Jag är precis inkommen från min kvällspromenad som
började lugnt men slutade ganska intressant.
När jag gick ut var det ganska varmt, helt vindstilla och allt var som resten av dagen varit. Men så slås jag av den där speciella lukten som alltid inträffar precis innan oväder och precis efter. Den där fuktiga och rena doften av regn. Så helt plötsligt uppmärksammade jag himmelen och såg att stora hemska moln började segla in från havet, i öster var det blått, precis ovanför mig var nog alla gråa nyanser närvarande och över havet var himmeln beige med otäckt svarta moln.. Okej, ganska ointressant att läsa om men det såg verkligen skitcoolt ut. En blixt i horisonten, lite regn på jackan, jag tog det lugnt och tänkte mest "låt det komma", precis när jag kom hem började det blåsa som satan och nu öppnade sig himmelen och det är precis som om någon står med en jättehink med vatten över oss.

Jag tänkte tagit ett bad men jag är för trött för det, hur man nu kan vara det egentligen.
Gick oss lyssnade på soundtracket från Sagan om ringen och känner mig super sugen på att kolla på den ikväll.
Ska i alla fall ta mig en dusch och så får vi väl se vad som händer sen.

Kram!
Jasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test