Barnet inom mig

Efter att jag kommit hem tidigare idag, hela två timmar tidigare pga att vår teaterlärare var sjuk så satte jag på Sagan om ringen men somnade. Så satans trött!!
När jag vaknade så satte jag mig ute i solen och läste ut boken "Bortgift mot min vilja", kan verkligen rekomendra den.
Samtidigt som den är väldigt hemsk och vidrig så har författaren, som boken handlar om, skrivit på ett så självklart och rakt sätt att man inte kan låta bli att skratta åt vissa saker. Det handlar om hur hon mot sin vilja blir bortgift och hur två olika kulturer krockar inom den muslimska världen. Eftersom mer än halva min släkt består av palestiner, libaneser och greker så har jag ju sett hur kulturen kan se ut, inte i dessa grova drag men i alla fall. jag förstår lite mer ingående vad hon pratar om i boken. Hur som helst. Sen åkte jag och mamma på friskis och nu sitter jag här nyduschad och känner mig duktig.
Jag och lillsyrran ska snart börja kolla på Anastasia, det är fan en av mina favoriter så jäkla härlig film!

Behåll barnet inom dig!

Jasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test