25 min kvar av 1 maj 2009

Om exakt en månad vid den här tiden så sitter antagligen jag, mamma och Julia ute någonstans i Turkiet och gottar oss i kvällsvärmen. Bara tanken gör att det känns värt att kämpa tiden som är kvar i skolan!
Dessutom har jag lyckats boka upp typ varje helg fram tills lovet nu, kan ses som en jobbig tanke för många men för mig underlättar det mig rent mentalt. När jag går hemma på helgerna och ska ta det lugnt, ni vet den tiden man inte ska göra något... Då stressar jag ännu värre än på vardagarna för att alla måsten dyker upp desto klarare.
Så även om jag aldrig hinner vila upp mig på helgerna så mår jag ändå bättre på sätt och vis....

Nu är det inte långt kvar av detta årets 1 maj, jag sitter här nere i Lund hos pappa och nu när alla barn sover och tystnaden har lagt sig i huset så finner jag liksom lite frid att tänka och filosofera i godan ro på saker jag tycker väldigt bra om, saker som betyder väldigt mycket för mig och annat smått och gått. Jag försöker hålla hjärnan sysselsatt så inga stressfenomen dyker upp. Chattar med den sjuka lillsyrran där hemma som har körtelfeber och inte kunde följa med denna helgen. Och om ett tag ska jag nog gå upp till "mitt" rum, att kolla på rambo 3 intresserar mig inte så mycket när tröttheten faller på, ska istället ringa och smått plåga mitt trötta, pojke från Småland.



Säger härmed godnatt, sweet dreams!
Jasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test