Sagocafé och Karlsson på taket

Just nu sitter jag på jobbet för första dagen och det är även premiäröppet för caféet.
Jag tänkte pssa på att berätta lite om vad det är för ställe jag jobbar på, i Falkenberg finns en jättefin gammal biograf och här ute i trädgården har det byggts upp en stor scen och läktare där det ska spelas Karlsson på taket, den bästa tänkbara versionen någonsin enligt mig. Bröderna Wells spelar lillebror så vi har ju äran att få besök av ett par känisar då och då haha. Det är inte bara Hanna om får dom chanserna minsann =)

Utöver den här huvud"attraktionen" så ska det hållas schlagerkvällar och en annan föreställning sm heter En spindelkvinnas kyss som också är kanon bra!
Som det brukar vara på teatrar så hålls det ju café i pauserna och detta caféet har alltså öppet varje dag och de officiella öppettiderna är mellan 10-19.00 men ibland har vi öppet längre på kvällarna.
Detta caféet har ett sagotema och är ute bland träden och blommorna i trädgården, vi har massor av olika glssmenyer, våfflor, stoora muffins, godis, pajer och annat gott.

Jag har världens mysigaste arbetskamrater, bland annat mamma, moster, en kille från Spanien som heter Yeray och han kan knappt engelska och såklart ingen svneksa alls. Skit kul är det!

Jag har med kameran så jag tänkte ta lite bilder åt er =) 

Back to work!
Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test