Fildelning är ett förbannat påhitt

...På både gott och ont!
Om ni kommer ihåg så har vi ju tjatat en hel del om Union Square, bandet Hannas brorsa spelar i..
I onsdags släppte dom sitt första album, Making bets in a burning house (Går att lyssna på här) och det är ju hur coolt som helst! Ännu ett band från Falkenberg som kommer slå stort. Men nu till saken...
Så sent som idag ser jag hela deras album ligga upp på en torrentsida och det gör mig så jävla förbannad!
Visst sånt händer alla i musik och filmbranshen men jag fattar inte hur man kan med och göra en sån sak, i alla fall när dom är nykomlingar och detta är deras första platta. Desto viktigare är det ju att det går bra för dom, att dom säljer bra!

Jag kanske överreagerar lite extra bara för att jag känner dom, men tycker ändå det är förjävligt!
Hoppas att dom som laddar ner fattar att bandet är så galet bra att dom går och köper skivan sen för att stödja dom, man kan ju alltid hoppas i alla fall.

Okej jag ska erkänna att jag laddar ner både film och musik, men OM jag tycker något är bra så köper jag det alltid senare just för att stödja sånt jag tycker är bra. Det är väl ändå en okej deal? ... Jag vet inte, jag säger egentligen emot mig själv och är lika svinig som alla andra... Hur som helst så blev jag ledsen över detta och hoppas folk väjer att stödja dom när dom märker hur bäst det bandet är!

Jasmin


Här har ni deras senaste video Breakout, inspelad i Falkenberg! Enjoy!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test