Skolan borde verkligen tänka om!

Jag förstår inte hu systemet är uppbyggt för fem öre!
Dom proppar på oss en jävla massa läxor, prov och arbeten, man pluggar ju från det man kommer hem tills man går och lägger sig! Vi sliter som djur för att kunna jobba med vad vi vill sen och dom vill tydligen ge oss en bild utav hur det är i arbetslivet sen... Men jag tror inte det är många som gör såkallade jobbläxor när dom kommer hem på kvällarna?

Fan, vi går i skolan mellan 8-16 varje dag men hur stor del av dessa långa skoldagar sitter vi på lektion egentligen?
Kommunikationen mellan lärare och elever suger! Precis innan jag ska iväg på lektion idag så får jag reda på att den är inställd, med andra ord hade jag håltimma mellan 10.30-13.30 hur onödigt är inte det?!
Visst jag brukar ta vara på dessa stunder och pluggar på läxor och dylikt men jag tycker att man ska lära sig så pass mycket på lektionerna och göra uppgifter och arbeten där! Vi ska väl ändå inte behöva sitta 24/7 med skolgrejer oavsett om det är i skolan eller hemma... Nej skärpning på detta, bara 1,5 år kvar och det kan jag väl stå ut med men jag tycker det är kasst!

Jasmin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test