Host host

Gick och la mig runt tio tiden igår, när klockjäveln var halv ett så hade jag fortfarande inte somnat..
Jag låg och hostade hela tiden, kändes som att jag rivit upp hela halsen och snart skulle förblöda, okej kanske inte så dramatiskt men fan va jobbigt det var! Mitt i alltihop så ringer jag och väcker Simon, kan verka taskigt och jag fick faktiskt dåligt samvete över det men han är den enda som kan få mig att slappna av. Samtalet varade väl sisådär i några minuter men en stund efter vi lagt på så tro det eller ej somnade jag som en stock.
Gick upp och tog en tablett som bedövar hela halsen och så lindrades hostan också lite. Menmen... Jag hatar att vara sjuk! Bokade en tid hos min farbrodoktor idag kl 14.00 ska kolla upp så jag inte har halsfluss och se vad den dära knölen/svullnaden är för något. Måste få råd så jag kan bli så frisk som möjligt snart eftersom vi ska börja göra en massa luciatåg redan i helgen.

Efter det så ska jag en sväng om apoteket och hämta ut en ny dos piller och OM jag inte har en allvarlig sjukdom (haha) så ska jag försöka tvinga mig igenom den sista lektionen idag som jag nämt tidigare. Detta bara för att jag missar så många lektioner från just den kursen pga allt som händer framöver och ett sämre betyg vill jag ju inte ha!
Men som sagt, får de va doktorn säger om detta. Känns nästan som om jag kommer få tillbringa hela veckan hemma, suck!

Nej, nu går snart bussen och jag borde få i mig något om jag nu stannar i skolan.
/ Sjuklingen Jasmin

P.S! Hanna och Malin är också hemma och är sjuka nu haha, rätt ironiskt med en sjuk liten trio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test