Dyr dag

Jag och Simon bestämde oss för att åka och shoppa i Varberg en dag på lovet, han var hos mig hela veckan.
Jag köpte faktiskt inte så mycket grejer trots att jag gärna gjort det, men det fanns inte något jag fastnade för direkt.. Ja förutom de jag faktiskt fick med mig hem såklart!


Grå "kofta" och 2pack gråa leggins H&M



Tröja och kjol Gina Tricot

Men vad som egentligen gjorde hela dagen så dyr var:
När jag och Simon blev lite hungriga så letade vi i hela stan efter en liten enkel pizzeria.
Det enda vi hittade var restaurang Knopen och vi ställde oss utanför och läste på menyn.
Då får älsklingen för sig att vi ska gå in och bara kolla, när vi väl kommer in va dett typ tomt så servitrisen spräng nästan fram till oss och gav oss ett bord. Suck! Det var bara till att kolla efter det billigaste i menyn, det slutade med att vi tog varsin spagetti rätt för 100:- / St. När vi beställt det och varsin cola så frågar dom snällt om vi vill ha vitöksbröd till förrätt och vi tackar ja. Hur som helst så när vi sen fick notan höll jag på att dö rent ut sagt. 350 kr för lite spagetti, två glas cola och lite bröd?! Ja, dom tog faktiskt betalt för brödet också!

När jag sen ringer mamma så får vi reda på att vi ska gå ut och äta med hela familjen på kvällen, vilket vi egentligen skulle gjort dagen därpå. Vi gick till Harry´s på kvällen och åt dyr man ännu en gång. Min och Simons matnota för dagen slutade på ca 1000 kr!

Jasmin


Kommentarer
Postat av: SANNA

fina saker!

2008-11-05 @ 19:02:30
URL: http://tanzanit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test