Student och ledighet

Jag som så många andra gymnasieelever är lediga idag tack vare den fina studenten som pågår idag runt om i landet.
Snart är det vi, sjukt skönt att slippa skolan mer sen men samtidigt dyker nya problem upp..Som vad ska jag göra nu?
Jaja två år kvar så jag kan andas ut lite till =)

Jag började dagen med att gå upp hyfsat tidigt, halv 9. Då cyklade jag hem till mormor som är så förbannad på att inte få göra som hon vill nu efter operationen haha stackarn.
Sen gick jag hem och la mig i solen för att steka lite. Så otroligt skönt, skönast är det så det blåser lite annars är det väl runt 30 grader i solen..pust haha, ska inte klaga snart kommer ju regnet ;(

 

När klockan närmade sig halv två gjorde jag igjordning lite lunch till mig,
vi har inte så mycket här hemma just nu så det fick bli som igår haha..
Falukorv och makaroner, och lite grönt vid sidan om (=



Haha ja inte ser det lyxigt ut men gott blev det! =)
För att vara lagat av mig blir det absolut godkänt.
Extra plus i kanten för mamma som köpt hem annanas, är ju bara för gott!

Pratade med Simon om det igår och gått runt och tänkt på det hela dagen idag..
Jag vill så gärna flytta hemifrån nu, tror det skulle funka haha säkert många av er som känner mig som skrattar nu men..
Nu går man runt här hemma och ska anpassa sig efter mamma och en lillasyster, man blir så otrligt beroende av vad dom gör att man inte kan ha sitt "privatliv" ifred liksom.
Nu har jag ju nästintill hela dagen för mig själv och det är riktigt skönt, jag kan göra vad jag vill när jag vill och hur jag vill utan att behöva tänka på om och vad dom andra två ska äta osv.
Dessutom verkar det ganska skönt att få ha sitt egna ställa och känna att det är mitt.
Jaja, jag ska troget vänta i fyra år på att Älsklingen ska ha gått ut gymnasiet och sen ska vi hitta något litet billigt ställe vi kan bo tillsammans i =)

Ni kanske tycker det låter löjligt, men allt känns verkligen helt rätt med honom och jag skulle inte kunna tänka mig min framtid utan honom<3
Dessutom känns det väldigt lugnande att veta hur framtiden kommer se ut..På en ungefär och dessutom på köpet veta vad jag vill redan nu.
kan ju i och för sig ändras många gånger men då tar jag hand omdet då =)

Nej nu ska jag ut i solen igen och njuta av min goda annanas, snart kommer mini me hem och då ska jag skjutsa henne till repet. Pust, kommer vara massor med folk där i eftermiddag på grund utav studenten. Ja ja, får vara glad för deras skull -Hurra hurra!!
Sen hem och tjöta lite me Älskling.



Over N' Out
Jasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test