Hemma igen

Hejsan, nu är både jag och Simon hemma hos mig i Falkenberg igen!
Har haft det jättemysigt hemma hos honom, lite otur med vädret bara (=
Resan hem gick bra, dessutom var det ju så väldans mycket roligare när man var två.
Nu har ju Falkenberg en ny central eller vad man ska kalla det, det är kanon fin faktiskt! Tillskillnad ifrån det fallfärdiga "stationshuset" vi hade förr. Mamma mötte snällt upp oss vid stationen och sen åkte vi och handlade in mat osv.
...Jag fick äran att laga mat till mig och Simon, ni som känner mig kan tänka er hur det slutade.
jag blev matförgiftad och hade ont i magen resten av dagen, yaaaay....
På kvällen kom sommarligan hem till oss, vilket består av regissören Kålle Gunnarsson och medarbetere inför sommarens produktion. De skulle prova ut den bästa våffelsmeten och disskutera arbetsschema.
Jag kommer få jobba näst intill 4-8 timmar 7 dagar i veckan, vissa 2 timmars pass som jag tackar för.
Vad som är bra är att jag har första ching på att välja arbetstider, så jag kan bara vraka och välja.
Dessutom får Simon sommarjobb där också under tiden som han är här =)
..Hanna med dom dagar hon vill och kan! Kommer nog bli grymt kul tror jag!

När vi "tröttnade" på allt tjat hemma så tog vi mormors gamla cykel och så skjutsade Simon mig hela vägen till Olofsbo (till mina morföräldrar) i motvind..Stackarn =/
Där satt vi och fick för tredje gången den kvällen efterrätt bestående, jordgubbar och glass =) Mums!
Jag kommer inte ihåg vad klockan var men tiden gick fort och vid 22.00 trampade vi hemåt igen och tog en omväg igenom Skogstorp. När vi kom hem hamnade vi i soffan framför tv:n med mamma och lillasyster Julia (som faktiskt saknat mig!!) haha (=
Gick och la oss vid 00.30 och i alla fall jag somnade in ganksa så fort efter en lång dag.

Vaknade i hyfsad tid idag och låg snällt och tittade på Simon som fortfarande sov, sen smsade moster Ann-Beathe och sa att vi jättegärna får komma hem till dom i eftermiddag..Sen även ett sms från mamma som fått 60% tjänst fram till jul på Långavekaskolan, grattis mami!
När telefonen ringde gav jag upp och lämnade sängen, lilla söta kusinen Freja som lika så hon sa att vi skulle komma upp idag. Klart vi ska det. Dagens planer är alltså att jag och Simon ska åka upp till min mosters och kusins lilla gård och bla. titta (kanske rida) på hennes två söta pållar. Eller jag Freja ska nog det i alla fall, får se hur Simon gör haha =)

Nu när jag är hemma ska jag försöka uppdatera bloggen så mycket det bara går för er skull!
Nu ska jag mysa ner mig bredvid Simon och kolla på tv

Puss på er!
Jasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test