Torsdag förra veckan

Idag så satte jobbet igång för mig ch Simon.
Tycker faktiskt vi är fyllda med lyx eftersom vi haft ledigt i nästan en månad först!
Fast det är ju klart, vi måste ju jobba ganska många timmar varje dag.

Vi jobbar ju med pippiföreställningar och egentligen skulle vi inte börja jobba förrän imorgon (fredag) eftersom premiären äger rum då. Men eftersom vi skulle lära oss alla priser, vad som ska göras, skopa kulglass och grädda våfflor så fick vi börja redan idag.
Det blev ingen lagom lätt dag, vi jobbade nämligen mellan 10.00-20.00 haha
Man var lagom trött sen när man cyklade hem den dagen och fy så varmt det var!
Fast det är ju goa pengar att ha sen =) Desutom är jobbet inte tråkigt, vi har riktigt roligt faktiskt!

Genrepet gick sådär bra för skådespelarna, en polisen Kling hade gjort illa foten och hade problem i danserna och en av dom som spelar Pippi hade blivit magsjuk kvällen innan.
Det är jus lagom bra till premiären och Kålle var gaanska så nervös.
När egentligen jag och Simon slutade så blev vi kvar där i trädgården och pratade lite med mamma.
Sen kom Kålle fint fram och slog sig ner hos oss, vilket innebär att man inte kommer därifrån den första timmen haha =) han är för rolig!
Vi bestämde att jag och Simon skulle jobba som Bartenders på galafesten av Pippi Långstrump, med svarta och vita kläder osv. Kanon kul idé tyckte vi. Problemet var bara det att vi inte hade sånna kläder, Simon hade ett par svarta jeans med sig hit men det var allt.

Det slutade med att vi åkte med Kålle till hans lager, som är fyllt med gala/show kläder! =)
Där fick vi provat ur varsinn skjorta men allt efter tiden gick så slängde Kålle på oss mer och mer glamour aktiga kläder haha. Han ville att jag skulle ha en tight åtsittande svart klänning med en väldans uringning, som också satt väldigt tight just över brösten..Vilket ger ännu mer att kolla på x) (om man nu kan säga så).
Simon fick en millitärgrej från..några hundra år tillbaka och meningen var att han skulle vara premiärvärd och hälsa alla välkomna i insläppet.
Resultatet blev att han INTE hade millitärgrejen och endast hade sina svarta jeans, vit skjorta och svart slips..ÅÅh han blev så jäkla fin och fick dessutom massa beröm för sitt utseende den kvällen! ='D
Jag lånade en hög svart kjol att ha över skjortan och kände mig tantig den kvällen men det bjuder jag på. Däremot tyckte Simon jag var kanon söt i det..förstår mig inte på hans smak ibland menjag fick snällt välja detta eller klänningen.

Jasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test