Pippi Långstrump

Hallihallå!
Nu har jag vaknat upp till verkligheten igen och står med båda fötterna på jorden.. Premiären igår var suverän men jag måste erkänna att det var grymt mycket bättre i somras. Men de gjorde så gott de kunde utefter de förutsättningarna de hade. Kling och Klang var kungarna och jag skrattade så tårarna sprutade när de intog scenen. Efteråt blev det ett stort kramkalas och det var kul att få träffa alla igen!
Sen gick vi tvärs över gatan till Wärdshuset på Liseberg där det hölls mingelfest och glöggdrickande. Där fick vi också reda på att vi skulle invänta en stor, vit feting Limousin som skulle köra runt skådisarna i Göteborg för att sen skjutsas till restaurangen där vi skulle äta. Rätt som det är ropar Kålle på mig och säger åt mig att hoppa in i bilen för att det finns en extra plats. Klart man inte tackar nej till det =D Jag överdriver inte när jag säger att det var riktigt coolt att åka runt där i medan alla utanför stod och viskade, pekade och tog kort haha som en riktig celeb. Lätt att jag vill göra det igen!!

 
Två mingelbilder, nr 1 Freja och moster Ann-Beathe och nr 2 fv. Mamma, Ann-Beathe, Oskar och Freja

 
 
Lite bilder från limousinen.. Inte några superbra direkt menmen =) Personerna nere på 4e bilden Fv Oskar, Julia S, Julia "lillsyrran" och Jenny.'

Vi blev alltså skjutsade till en Italiensk restaurang på Avenyn och det var kanonfint där!
Det dröjde ett tag innan alla kom dit så vi tog ännu ett par bilder.. =)



 
Nr 1, två av mina favoriter kusinen Freja och lillan Julia! På bild nr 2 har vi ingen mindre än goa mamma.

När väl alla gäster var på plats serverades litervis av vin och fyra olika pastarätter serverades..
- Farfalle med rökt lax, gröna ärtor och kaviar i vodka sås
- Penne, skinka och svamp
- Farfalle, gorgonzola
- Penne med kyckling, paprika, zucchini och oliver
 
Till efterrätt fick vi
- Jordgubb och Passionsfrukt sorbet med vit chokladmousse

 

Såhär såg jag ut kvällen till ära men nu ska jag krypa ner och sova för jag är dödstrött!
Natti natt!


Kommentarer
Postat av: Malin

Wow!!! Vad coolt:) Lite avis kanske...hehe

2008-12-22 @ 17:48:01
Postat av: Anonym

Haha jaaa! Helt klart att du borde ;) ...måste säga att limousin har en röst från mig ang. studentbalen 2010! Kanske låter tråkigt för att så många andra gör det men FYFAAAN va coolt det va!!!

2008-12-22 @ 20:17:19
URL: http://mahaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test