Helgen

Nu har ägaren till bilderna, min kusin flytt till Norge för en vecka så jag tänkte skriva om min helg medans jag kommer ihåg den. Jag har några enstaka bilder själv så det får duga tillsvidare.
 Från och med i fredags så tog jag det lugnt och tänkte inte på skolan eller plugget en enda gång, försökte i alla fall. Vi grillade här hemma med familjen och jag och lillasyster "rockade loss" till gamla godingar med Bonnie Tyler haha =)

I lördags så tog jag, mamma, moster och kusinen oss friheten att åka till stans bästa glasscafé precis vid skrea strand, jättehärligt och skit gott! Därifrån så åkte jag med Ann-Beathe (moster) och Freja (kusinen) hem till sig. Halva vägen så fick jag övningsköra lite! Först så la vi oss och solade någon timme innan vi begav oss till stallet.
Vi tog en lång ridtur, på närmare 2,5 timmar. Vi skulle leta upp en hemlig väg som tydligen skulle leda upp till en terrängbana i skogen. Men när rumpan värkte som mest och hästarna började bli trötta och vi sett allt annat än en terrängbana så begav vi oss hem igen.




Detta är Frejas egna lilla pålle, hon kallar för Rabban eftersom hennes riktiga namn Hrafnhildur är något svårare men hon är ju en islandshäst så vad förväntar man sig egentligen?



Detta är den gamle Bratten, han orkar inte riktigt med att fälla av sig all päls själv så Freja hjälper honom lite....


Freja på Bratten under ridturen =)

Det var faktisk de enda bilderna jag hade men jag fortsätter storyn lite...
När vi kom hem efter att ha ridit så va vi så otroligt flummiga, vi hade inte ätit någon dirket lunch på hela dagen så ni kan ju tänka er på vilken nivå vi var haha. Vi åt en god vegetarisk rätt och kollade på robinson, FAN att inte Christian åkte ut de äcklet! Sen började vi kolla på australia men gick och la oss ganska tidigt.

På söndagen så tog vi en god frukost tillsamman innan vi begav oss av mot Åkulla för att ta en tur i skogen med en liten poängpromenad. Jag köra alla milen dit, *stolt* det gick jättebra, mycket bättre än vad det går med morfar.
Dom har verkligen jättefin natur där uppe och jag känner på mig att jag, Hanna och Malin snart kommer se den där skogen lite oftare, hihi hemliiis! Sen fikade vi lite och åkte hem. Kollade klart på australia och shit va fint slutet va på den!
Sen var det dags för middag hos mormor och morfar, det var tänkt att jag skulle åka hem sen men av olika anledningar så stannade jag en natt till och åkte hem på måndag morgon. Jag körde hela vägen ehm till dem igen, men skulle köra hem lillsyrran och inom statoil också. FAN VA GRYM JAG ÄR ;D

Anlednignarna till att jag stannade var för att jag mådde så mycket bättre utav att komma ifrån verkligheten och bara slappna av och tänka på mig själv. Att hämta ny energi är aldrig fel, tyvärr knäckte skolan mig redan efter en dag och jag tillbringade hela kvällen igår med en massa tårar. Jobbigt...
Men nu ska jag slänga på en rulle och ta lite te!
Tjingeling!!
Jasmin

Kommentarer
Postat av: Camilla

Okej, vad bra! Tack så jätte mycket för svaret.

Ska köpa den imorgon. :D



Ha d gott

2009-04-28 @ 19:21:49
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test