Hur ska detta gå!?

Natten går tunga fjät runt gård och stuva.
Kring jord som sol förlät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

Natten var stor och stum. Nu hör, det svingar,
i alla tysta rum, sus som av vingar.
Se på vår tröskel står vitklädd, med ljus i hår,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

"Mörkret skall flykta snart ur jordens dalar."
Så hon ett underbart ord till oss talar.
Dagen skall åter gry, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.


Jag tycker det är hur sjukt som helst att jag ens tänker tanken på att verkligen göra detta imorgon. Någon därute sitter nog bara och ler, vem är du som har anmält mig?! Glad är jag i alla fall, tycker det ska bli spännande och hoppas nog en aning på att jag kommer vidare sen =)
Det enda jag oroar mig för är min mun, det är fortfarande svullet och det är riktigt svårt att sjunga. Men jag får allt bita ihop och i värsta fall får jag väl förklara för dom hur det ligger till =)

Puss
Jasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test