Veckans recept och mitt just nu!

Vet inte vad som flugit i mig men jag är totalt nerkärad i nyponsoppa, haha =)
Därför bjuder jag er på ett festligare sätt att äta det på!

VANILJGLASS MED NYPONSÅS OCH MANDELBISKVIE




1 paket GB Carte d'or Light Vanilj
2 dl mandelbiskvier
4 blad citronmeliss, eller mynta
Nyponsås
1 påse nyponsoppa, (pulver) osötad
2 msk fruktsocker
1 msk citronsaft
1 krm vaniljsocker

Tillagning
1. Blanda påsens innehåll med 2,5 dl vatten och rör till en slät sås i en skål.
(Det går att byta ut mot 2.5 dl färdig osötad nyponsoppa.)
Tillsätt fruktsocker, pressad citron och vaniljsocker.

2. Låt stå i ca 10 minuter för att smakerna ska komma fram och såsen ska tjockna.
Fördela nyponsåsen i fyra glas och skeda eller skopa upp glass.

3.Strö mandelbiskvier över och garnera men citronmeliss.

Recepet är verkligen kanon och detta är hämtat från
www.tasteline.com

Jasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test